april 17, 2016

Veelgestelde vragen

Zijn jullie nog steeds gewoon open?

Jazeker, de nieuwe maatregelen van 13 oktober hebben geen negatief effect op onze openingstijden.
Wij hanteren de bestaande coronamaatregelen zoals elders op de site beschreven en onze horeca was en blijft open voor afhalen.


Zijn mondkapjes verplicht?

Wij volgen hiermee de landelijke richtlijnen. Dus het is een advies, geen verplichting. Zodra het wettelijk verplicht is, zal het bij ons ook verplicht worden. Onze Rangers dragen wel een mondkapje.


Is de horeca geopend?

Ons restaurant is alleen geopend voor afhalen. Dit is nog steeds toegestaan. Bestellen kan bij de buitenbar, u kunt eten op het deels overdekte terras. Er zijn binnen geen zitplaatsen.


Ik ben vertraagd en haal mijn tijdslot niet, mag ik er nog in?

Wanneer u onverhoopt vertraagd bent is dit niet erg en kunt u er op een later tijdslot nog in.
Het kan wel zijn dat u dan iets langer bij de ingang moet wachten.


Kunnen we onze reservering omboeken naar een andere dag?

Ja, dit is mogelijk. Betreft het een wijziging van vandaag naar morgen of andersom, dan adviseren wij u om even met ons te bellen (038-4680260).
Betreft het een wijziging voor een datum verder weg, dan adviseren wij u even te mailen naar info@dinoland.nl met in de mail uw boekingsnummer, de gewenste nieuwe datum en het gewenste nieuwe tijdslot.


Kan ik toch een tijdslot boeken dat al vol is?

Nee, helaas kan er niet geboekt worden op tijdsloten die al vol zijn. Wij proberen door middel van de tijdsloten ervoor te zorgen dat niet iedereen tegelijkertijd binnenkomt.


Ik ben helaas niet in de mogelijkheid online tickets te betalen, wat nu?

Wanneer online betalen niet gaat, bijvoorbeeld doordat u in het buitenland woonachtig bent, hebben we bij wijze van uitzondering de mogelijkheid om in het park aan de kassa met pin een ticket te kopen. Dit kan alleen wanneer het tijdslot nog niet vol is.


Het wordt slecht weer, is er ook wat overdekt?

Ja, er zijn in Dinoland diverse activiteiten overdekt, waaronder:

  • De indoor speelhal
  • De Dinoshow
  • De T-rexpeditie en filmzaal
  • Lasergamen
  • Het Paleolab (goud en fossielen zoeken, dino kleien, etc.)
  • Skelet vrijleggen (is buiten maar met een tent over het skelet)

Kan ik een kinderfeestje reserveren?

Momenteel is het weer mogelijk om een kinderfeestje te reserveren. Neem hiervoor een kijkje op onze kinderfeestjes pagina. Ook met de nieuwe maatregelen is het nog steeds mogelijk.


Hoe kom ik bij Dinoland?

Met de auto:
Komt u met de auto naar Dinoland, dan kunt u vanaf de snelweg (A28) het beste afslag Zwolle Zuid (Afrit 18) aanhouden of vanuit Zwolle Zuid de IJsselallee nemen.

Maak hieronder gebruik van de verschillende routeplanners, met de auto of het openbaar vervoer routeplanners.

auto routeplanner

Met het openbaar vervoer
Dinoland ligt op ongeveer 15 minuten lopen vanaf station Zwolle.

OV routeplanner


Mag de hond mee naar Dinoland?

Honden zijn bij Dinoland welkom. Ze mogen overal op het park komen, behalve in de overdekte speelhal. Verspreid over het terrein zijn drinkbakken te vinden. Ook is er een hondentoilet aanwezig.


Moet ik rekening houden met kleding?

Voor het beklimmen van ons hoogteparcours is het verplicht om dichte schoenen te dragen (sandalen of slippers voldoen hier niet aan) in verband met de veiligheid.
Kom je in de zomer langs? Neem droge kleding/handdoek mee indien de kinderen met water willen spelen.


Mag er gerookt worden in Dinoland?

Dinoland is sinds 2020 rookvrij. Dit betekend dat er niet gerookt mag worden binnen en buiten, zoals in het restaurant, op de terrassen, bij de activiteiten en op de looppaden. Voor rokers hebben we een speciale rookzone gemaakt waar buiten het zicht van kinderen gerookt mag worden.


Mag ik eigen eten en drinken meenemen?

We hebben liever niet dat je zelf eten en drinken meeneemt, echter hebben we dit jaar een beperkte menukaart, dus we doen er niet moeilijk over. Het meenemen van fruit en snoep is sowieso geen probleem. Wil je eigen etenswaren meenemen vanwege een allergie of een andere reden, kan dat natuurlijk altijd. Heb je vragen over mogelijkheden vanwege een allergie of dieet, neem dan even contact met ons op via info@dinoland.nl of 038-4680260.


Hebben jullie ook glutenvrij eten?

Wij hebben diverse glutenvrije producten in ons assortiment, zoals frikandel, frites, mayonaise, meer”granen” broodje, hamburger, pecannotencake en salades. Om kruisbesmetting te voorkomen werken wij met een aparte, specifiek voor glutenvrij bestemde frituur.


Hoe staat het met de toegankelijkheid voor rolstoel- en scootmobielgebruikers?

Ons gehele park is rolstoel- en scootmobielvriendelijk. Tevens zijn er rolstoeltoiletten aanwezig.


Is de museumjaarkaart of VVV-bon geldig?

Nee, deze zijn beide bij Dinoland niet geldig.


Zijn er lockers/kluisjes?

Nee, vanwege Corona zijn er in seizoen 2020 geen kluisjes.


Kan ik een kadobon kopen?

U kunt in 2020 via onze website een kadobon kopen. U ontvangt dan kortingscodes waarmee de ontvanger online een ticket kan reserveren op de door hen gewenste datum. Houd u er rekening mee dat we in 2020 beperkter open zijn.


Kunnen we hier betalen met de creditcard?

Ja, er kan betaald worden met de creditcard.


Mag ik tussentijds, wanneer ik Dinoland bezoek, het park verlaten en later op de dag terugkomen?

Ja, dit is geen probleem. Hier hebben we een stempeltje voor.


Hebben jullie ook buggy’s te leen?

Ja, wij hebben gratis buggy’s te leen welke eruit zien zoals de buggy hieronder.

BOEK NU BOEK NU
top-btn