april 17, 2016

Veelgestelde vragen

Zijn jullie open?

Vanaf 1 april zijn we weer open, maar niet elke dag. Kijk op de openingstijden voor de actuele informatie.


Kan ik telefonisch reserveren?

Nee, dat is niet mogelijk. Er kunnen alleen online tickets gereserveerd worden via onze website.


Moet ik per se online reserveren?

Dit heeft wel onze voorkeur. Op die manier kunnen we beter anticiperen op de verwachte drukte en voorkomen we rijvorming
bij de entree. Kan of wil je niet online reserveren, dan kun je ook bij de kassa een ticket kopen.


Kan ik een seizoenskaart/abonnement kopen?

In het seizoen 2023 bieden we geen seizoenskaarten of abonnementen aan.
We zijn bezig met een loyaliteitssysteem, dit is nog in ontwikkeling.
Als hier meer concreet over bekend is, zullen we het bekend maken op onze site.


Zijn mondkapjes verplicht?

Nee, dit is niet nodig.


Is een negatieve corona-test verplicht?

Nee, dit is niet nodig.


Zijn er nog corona-maatregelen?

Nee, deze zijn allemaal vervallen.


Is de horeca geopend?

Ja, alle horeca is normaal geopend.


Werken jullie nog met tijdsloten?

Nee, we hanteren alleen dagtickets.


Kunnen we onze reservering omboeken naar een andere dag?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt via de link in de bevestigingsmail zelf de datum wijzigen, tot 1 dag vooraf.
Betreft het een wijziging van vandaag naar morgen of andersom, dan adviseren we je om even met ons te bellen (038-4680260).
Wil je annuleren, dan adviseren we je om te mailen naar info@dinoland.nl met in de mail uw boekingsnummer en de reden.


Ik ben helaas niet in de mogelijkheid online tickets te betalen, wat nu?

Wanneer online betalen niet gaat, bijvoorbeeld doordat je in het buitenland woont, kun je aan de kassa met pin een ticket te kopen.


Het wordt slecht weer, is er ook wat overdekt?

Ja, er zijn in Dinoland diverse activiteiten overdekt, waaronder:

  • De indoor speelhal
  • De Dinoshow
  • De T-rexpeditie en filmzaal
  • Lasergamen
  • Het Paleolab (goud en fossielen zoeken, dino kleien, etc.)
  • Skelet vrijleggen (is buiten maar met een tent over het skelet)

Kan ik een kinderfeestje reserveren?

Ja dit is mogelijk. Kijk op onze site bij ‘Groepen’ en klik op ‘kinderfeestje’. Je kunt online reserveren.


Hoe kom ik bij Dinoland?

Met de auto:
Kom je met de auto naar Dinoland, dan kunt je vanaf de snelweg (A28) het beste afslag Zwolle Zuid (Afrit 18) aanhouden of vanuit Zwolle Zuid de IJsselallee nemen.

Maak hieronder gebruik van de verschillende routeplanners, met de auto of het openbaar vervoer routeplanners.

auto routeplanner

Met het openbaar vervoer
Dinoland ligt op ongeveer 15 minuten lopen vanaf station Zwolle.

OV routeplanner


Mag de hond mee naar Dinoland?

Honden zijn bij Dinoland welkom. Ze mogen overal op het park komen, behalve in de overdekte speelhal en lasergame. Verspreid over het terrein zijn drinkbakken te vinden. Ook is er een hondentoilet aanwezig.


Moet ik rekening houden met kleding?

Voor het beklimmen van ons hoogteparcours is het verplicht om dichte schoenen te dragen (sandalen of slippers voldoen hier niet aan) in verband met de veiligheid.
Kom je in de zomer langs? Neem droge kleding/handdoek mee indien de kinderen met water willen spelen.


Mag er gerookt worden in Dinoland?

Dinoland is sinds 2020 rookvrij. Dit betekent dat er niet gerookt mag worden binnen en buiten, zoals in het restaurant, op de terrassen, bij de activiteiten en op de looppaden. Voor rokers hebben we een speciale rookzone gemaakt waar buiten het zicht van kinderen gerookt mag worden.


Mag ik eigen eten en drinken meenemen?

We hebben liever niet dat je zelf eten en drinken meeneemt, maar we doen er niet moeilijk over. Het meenemen van fruit en snoep is sowieso geen probleem. Wil je eigen etenswaren meenemen vanwege een allergie of een andere reden, kan dat natuurlijk altijd. Heb je vragen over mogelijkheden vanwege een allergie of dieet, neem dan even contact met ons op via info@dinoland.nl of 038-4680260.


Hebben jullie ook glutenvrij eten?

We hebben diverse glutenvrije producten in ons assortiment. Om kruisbesmetting te voorkomen werken we met een aparte, specifiek voor glutenvrij bestemde frituur.


Hoe staat het met de toegankelijkheid voor rolstoel- en scootmobielgebruikers?

Ons gehele park is rolstoel- en scootmobielvriendelijk. Ook zijn er rolstoeltoiletten aanwezig.


Is de museumjaarkaart of VVV-bon geldig?

Nee, deze zijn beide bij Dinoland niet geldig.


Zijn er rolstoelen te leen/te huur?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt ons mailen om een rolstoel te reserveren, info@dinoland.nl


Zijn er lockers/kluisjes?

Ja deze vindt je in de receptie. Borg € 1 per kluisje.


Kan ik een kadobon kopen?

Je kunt via onze ticketshop een kadobon kopen. Je ontvangt dan kortingscodes waarmee de ontvanger online een ticket kan reserveren op de door hen gewenste datum.


Kunnen we hier betalen met een creditcard?

Ja, er kan betaald worden met de creditcard.


Hebben jullie oplaadpunten voor elektrische auto’s?

Nee, deze hebben we niet.


Mag ik tussentijds, wanneer ik Dinoland bezoek, het park verlaten en later op de dag terugkomen?

Ja, dit is geen probleem. Hier hebben we een stempeltje voor.


Is er Wifi op het park

Ja, er is gratis Wifi.


Hebben jullie ook buggy’s te leen?

Ja, we hebben gratis buggy’s te leen die eruitzien zoals de buggy hieronder.

Blauwe Dinoland buggy

top-btn