april 17, 2016

Veelgestelde vragen

Zijn jullie open?

Sinds 2 april zijn wij weer open, maar niet elke dag. Kijkt u op de openingstijden voor de actuele informatie.


Kan ik telefonisch reserveren?

Nee, dat is niet mogelijk. Er kunnen alleen online tickets gereserveerd worden via onze website.


Moet ik persé online reserveren?

Dit heeft wel onze voorkeur. Op die manier kunnen we beter anticiperen op de verwachte drukte en voorkomen we rijvorming
bij de entree. Kunt u niet online reserveren, dan kunt u bij de kassa een ticket kopen, op drukke dagen is dit een beperkt aantal.


Kan ik een seizoenskaart/abonnement kopen?

In het seizoen 2022 bieden wij geen seizoenskaarten of abonnementen aan.
Wij zijn bezig met een loyaliteitssysteem, dit is nog in ontwikkeling.
Als hier meer concreets over bekend is, zullen wij het bekend maken op onze site.


Zijn mondkapjes verplicht?

Nee, dit is niet nodig.


Is een negatieve corona-test verplicht?

Nee, dit is niet nodig.


Zijn er nog corona-maatregelen?

Nee, deze zijn allemaal vervallen.


Is de horeca geopend?

Ja, alle horeca is normaal geopend.


Ik ben vertraagd en haal mijn tijdslot niet, mag ik er nog in?

Wanneer u onverhoopt vertraagd bent is dit niet erg en kunt u er op een later tijdslot nog in.
Ook als u eerder bent, kunt u met dezelfde tickets naar binnen.


Kunnen we onze reservering omboeken naar een andere dag?

Ja, dit is mogelijk. U kunt via de link in de bevestigingsmail (vanaf 19/5 ingesteld) zelf de datum wijzigen, tot 1 dag vooraf.
Betreft het een wijziging van vandaag naar morgen of andersom, dan adviseren wij u om even met ons te bellen (038-4680260).
Wilt u annuleren, dan adviseren wij u te mailen naar info@dinoland.nl met in de mail uw boekingsnummer en de reden.


Kan ik toch een tijdslot boeken dat al vol is?

Op de meeste dagen hebben we geen tijdsloten meer, op verwachte drukke dagen nog wel. Als er dan een tijdslot vol is kan deze niet geboekt worden. Wij proberen door middel van de tijdsloten ervoor te zorgen dat niet iedereen tegelijkertijd binnenkomt.


Ik ben helaas niet in de mogelijkheid online tickets te betalen, wat nu?

Wanneer online betalen niet gaat, bijvoorbeeld doordat u in het buitenland woonachtig bent, hebben we bij wijze van uitzondering de mogelijkheid om in het park aan de kassa met pin een ticket te kopen. Dit kan alleen wanneer het tijdslot of de dag van uw keuze nog niet vol is.


Het wordt slecht weer, is er ook wat overdekt?

Ja, er zijn in Dinoland diverse activiteiten overdekt, waaronder:

  • De indoor speelhal
  • De Dinoshow
  • De T-rexpeditie en filmzaal
  • Lasergamen
  • Het Paleolab (goud en fossielen zoeken, dino kleien, etc.)
  • Skelet vrijleggen (is buiten maar met een tent over het skelet)

Kan ik een kinderfeestje reserveren?

Ja dit is mogelijk. Kijk op onze site bij ‘Groepen’ en klik op ‘kinderfeestje’. U kunt online reserveren.


Hoe kom ik bij Dinoland?

Met de auto:
Komt u met de auto naar Dinoland, dan kunt u vanaf de snelweg (A28) het beste afslag Zwolle Zuid (Afrit 18) aanhouden of vanuit Zwolle Zuid de IJsselallee nemen.

Maak hieronder gebruik van de verschillende routeplanners, met de auto of het openbaar vervoer routeplanners.

auto routeplanner

Met het openbaar vervoer
Dinoland ligt op ongeveer 15 minuten lopen vanaf station Zwolle.

OV routeplanner


Mag de hond mee naar Dinoland?

Honden zijn bij Dinoland welkom. Ze mogen overal op het park komen, behalve in de overdekte speelhal en lasergame. Verspreid over het terrein zijn drinkbakken te vinden. Ook is er een hondentoilet aanwezig.


Moet ik rekening houden met kleding?

Voor het beklimmen van ons hoogteparcours is het verplicht om dichte schoenen te dragen (sandalen of slippers voldoen hier niet aan) in verband met de veiligheid.
Kom je in de zomer langs? Neem droge kleding/handdoek mee indien de kinderen met water willen spelen.


Mag er gerookt worden in Dinoland?

Dinoland is sinds 2020 rookvrij. Dit betekend dat er niet gerookt mag worden binnen en buiten, zoals in het restaurant, op de terrassen, bij de activiteiten en op de looppaden. Voor rokers hebben we een speciale rookzone gemaakt waar buiten het zicht van kinderen gerookt mag worden.


Mag ik eigen eten en drinken meenemen?

We hebben liever niet dat je zelf eten en drinken meeneemt, maar we doen er niet moeilijk over. Het meenemen van fruit en snoep is sowieso geen probleem. Wil je eigen etenswaren meenemen vanwege een allergie of een andere reden, kan dat natuurlijk altijd. Heb je vragen over mogelijkheden vanwege een allergie of dieet, neem dan even contact met ons op via info@dinoland.nl of 038-4680260.


Hebben jullie ook glutenvrij eten?

Wij hebben diverse glutenvrije producten in ons assortiment. Om kruisbesmetting te voorkomen werken wij met een aparte, specifiek voor glutenvrij bestemde frituur.


Hoe staat het met de toegankelijkheid voor rolstoel- en scootmobielgebruikers?

Ons gehele park is rolstoel- en scootmobielvriendelijk. Tevens zijn er rolstoeltoiletten aanwezig.


Is de museumjaarkaart of VVV-bon geldig?

Nee, deze zijn beide bij Dinoland niet geldig.


Zijn er lockers/kluisjes?

Ja deze vind u in de receptie. Borg € 1 per kluisje.


Kan ik een kadobon kopen?

U kunt via onze ticketshop een kadobon kopen. U ontvangt dan kortingscodes waarmee de ontvanger online een ticket kan reserveren op de door hen gewenste datum.


Kunnen we hier betalen met de creditcard?

Ja, er kan betaald worden met de creditcard.


Hebben jullie oplaadpunten voor electrische auto’s?

Nee, deze hebben wij niet.


Mag ik tussentijds, wanneer ik Dinoland bezoek, het park verlaten en later op de dag terugkomen?

Ja, dit is geen probleem. Hier hebben we een stempeltje voor.


Hebben jullie ook buggy’s te leen?

Ja, wij hebben gratis buggy’s te leen welke eruit zien zoals de buggy hieronder.

top-btn